Bestla dia, anak dia dah kerja

Ada ke anak yang tak de keinginan bagi mak ayah dia senang? Aku rasa kalau ditanya budak kecik sekalipun, konfirm akan cakap nak jaga mak ayah. Nak bagi duit kat mak ayah. Nak cari kerja gaji besar-besar nak bagi mak ayah.

Aku memang tak boleh la berdepan dengan manusia jenis suka banding membanding ni. Aku rasa satu macam. Asyik nak membanding anak dia dengan anak orang lain. Asyik nak membanding hidup dia dengan orang lain. Kalau aku jadi anak dia, sure aku sedih bila mak sendiri asyik bandingkan dengan orang lain. Bukannya anak dia tak de kerje. Bukannya menganggur. Rezeki kan masing-masing. Esok lusa kita tak tahu rezeki kita macam mana. Tak semestinya best sekarang, esok lusa pun best. Tak semestinya tak best sekarang, esok lusa pun masih tak best. Aku harapla dia berubah. Kalaula aku boleh cakap kat dia macam ni…

Leave a Reply

