Permulaan…

Semuanya dah selesai. Walaupun aku bukan salah seorang yang bertungkus lumus menjayakan aktiviti ini, aku rasa puas. Jumpa kawan, jumpa cikgu. Jumpa cikgu la yang tak tahan nye. Syahdu siuttt. Ramai cikgu dah pindah. Jumpa Cikgu Siti Khalijah (Add maths), Cikgu Zuraini (Biologi), CIkgu Hakimah (Stats) dan Cikgu Shamsul (BM) aje. Semua cikgu masih maintain muda walaupun tak jumpa hampir 10 tahun😀 . Staff maktab yang lain ramai yang masih ada kat situ. Abang lab, makcik DS, akak koop, pakcik driver. Yang aku frust tak dapat jumpa Mr Farouk Senan. Missed him la.

Batch SPM ’97 yang hadir tak ramai. Kelas aku 3 orang je😀 .

Berdiri kiri: najib, nasrul hakim, wak, kudin
Duduk kiri: aku, ijun, aisyah, lyn, imas, isteri kudin dan anak kudin
Yang tiada dalam gambar: Eton, Rin (tak ingat dah lain-lain)

Ronda-ronda kawasan maktab, banyak perubahan. Banyak betul la pokok bunga. Macam dalam taman. Serabut pun ada😛 . Maktab dah mula ambil pelajar Form 1. Tertanya juga aku awatla kecik-kecik je student ni. Rupanya Form 1😛 .

Acara makan-makan pun best jugak. Kenduri durian, manggis dan rambutan. Wallawehhhhh…heaven! Tak puas makan sebab berkejar ke DS untuk makan nasi. Nasi pun nyum2!

Aku dan Ijun beredar dari maktab lebih kurang pukul 4 lebih. Ronda-ronda Pekan Kongsi. Dah ada KFC tuuuu. Syokla korang ye. Dulu kena pi komtar la. Stesen bas pun dah besar. Dulu stesen bas tu di celah-celah kedai je.

Roundabout yang diameter nye boleh di buat lompat jauh pun masih ada.

Aku rasa ini bukan penamat tetapi permulaan untuk aku jumpa balik kawan-kawan lama.

Leave a Reply

