Mana kangkung?

Aku berebut kangkung goreng belacan dengan seorang pakcik kelmarin. Bukan salah aku. Aku tak tau pun pakcik tu dah cop kangkung tu. Aku ingat tokei kedai tu yang senduk elok-elok dalam bekas tu. Aku amik senduk yang ada kangkung tu letak kat nasi aku. Sedang aku tunggu nak bayar, aku dengar suara pakcik komplen-komplen “mana kangkung tadi?”, “eh mana kangkung” ..waaaaa aku dah amik kangkung dia laaaa. Ampun!!!! Confirm aku tak ambil kalau aku tau itu kangkung pakcik yang punya. Aku cepat-cepat bayar, blah dari situ. Aku tak tengok langsung muka pakcik tu. Pakcik tu terus bersuara bertanyakan mana kangkung dia.

Aku harap-harap dia tak mengidam kangkung tu.

gambar hiasan dari sini

3 thoughts on “Mana kangkung?

  1. Dalin 17 August, 2008 / 3:34 pm

    ish… kesian pakcik tu. malam tu tido sahih mimpi

  2. whooz 19 August, 2008 / 12:31 am

    jangan mimpi keluar muka i dah lerrrrr

  3. yatie 26 August, 2008 / 12:22 am

    Hahaha..lawakla ko huzz…husband aku pun gelak gak baca citer ko…sib baik pakcik tuh xnampak ko amik,kalu x,msti dia kata,pulangkan…..kangkungku

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s