Resipi: Roti Telur

Haaa makan-makan lagi. Tapi kali ni simple je. Bukanla resipi baru pun. Cuma style baru je yang aku belajar. Selama ni, bila makan roti dan telur mata, aku bakar roti dan goreng telur asing-asing. Ni aku jumpa style lain pulak, style yang agak menarik. Yang membuatkan roti itu tak sabar-sabar dimakan😀 (aku la x sabar, orang lain x tau la).

Bahan:

1 keping roti (kalau nak banyak, banyak kepingla roti nye)
1 biji telur (sebiji untuk sekeping)

Cara:

1. Buat lubang ditengah roti tadi, agak-agak saiz telur tu. Kalau nak buat bentuk segiempat, segi tiga pun boleh😛 .

2. Sapu mentega. Tak nak sapu pun tak apa. Bakar roti berlubang tu dalam kuali. Agak-agak cun, masukan telur tadi kat tengah-tengah yang berlubang.

3. Agak-agak telur tu masak (ikut kegemaran masing-masing, nak separuh masak pun boleh), siap! Roti tu kemudian bolehla sapu dengan kaya ke, mayonis ke, coklat ke apa-apa la yang selalu dimakan dengan roti bakar.

2 thoughts on “Resipi: Roti Telur

  1. yatie 7 September, 2008 / 4:41 am

    best…best…akan ku try jugak…nmpk sooodappp…

  2. whooz 7 September, 2008 / 5:03 am

    haa try jangan tak try weh..bulan-bulan posa nih, macam-macamla resipi keluar hehehehheh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s