Resipi: Popia inti nugget

Lama dah rasanya aku tak letak resipi kat sini. Bermaksud aku dah jarang memasak la tu😛 . Kelmarin tetiba teringin nak buat popia goreng, kegemaran ku😉 . Orait, bahan-bahannye:

Bahan:

Kulit popia saiz kecil
Sayur – aku guna sayur yang keras-keras macam kobis dan carrot. Apa lagi eh sayur yang keras, letak je.
Nugget apa-apa je, tapi aku selalu guna nugget ayam. Digoreng terlebih dahulu.
Sos tiram, udang kering, garam (jika perlu), bawang putih dan bawang besar

Cara-cara:

1. Kobis dan carrot tadi di potong halus-halus. Macam ni,

2. Nugget yang dah digoreng juga di potong dadu macam ni,

3. Tumis bawang dan udang kering. Kemudian dah cantek wangi apa semua, masukkan sayur dipotong tadi dan juga sos tiram serta garam (jika perlu).

4. Agak-agak masak, masuk la nugget dan gaul sampai rata. Sayur ni kalau nak rangup, tak yah la lama-lama sangat.

5. Jadi la macam ni,

6. Inti popia dah siap, maka bolehla menggulung. Ikutla nak gulung panjang ke, nak lipat tiga segi ke empat segi ke, bunjut ke, ikut citarasa sendiri. Ready untuk digoreng!

6 thoughts on “Resipi: Popia inti nugget

  1. ned 9 February, 2009 / 1:50 am

    waaaah…
    x pernah try lagik isi nugget ayam nie…
    selalunyer buat guna inti sayur jerk..
    takpun guna lebih2 inti karipap (^^i)
    nanti nak cuba laa (^^)v

  2. whooz 9 February, 2009 / 1:54 am

    haaa cuba2..anda pasti akan menyukainye😉

  3. tiniztini.blogspot.com 9 February, 2009 / 5:58 am

    bukan stakat x pernah buat….
    makan pun x pernah…..
    teringin gk nk try wt ni tp ntah bila…..

  4. tiniztini.blogspot.com 9 February, 2009 / 6:00 am

    bawang apa yg utk tumis tu???
    klu x udang kering pun bo gk kan???

  5. whooz 9 February, 2009 / 1:01 pm

    ngah,
    buatlerr..kejap je..sambil tgk tv pun dah siap..hehhe..alaa bawang putih dan bwg besar, potong dadu2. udang kering x de pun x pe..saje letak nak bagi pelbagai rasa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s