Sepupu baru

Shadid, ahli baru dalam pokok keluarga AllahyarhamYahya & Hasnah. Anak pakcik aku, merangkap sepupu aku la ni. Time gambar ni di ambil, umur dia baru 2 minggu. Kecik-kecik lagi dah pandai tengok kamera.Bagus-bagus, senang keje aku. Dalam ramai-ramai sepupu aku, ada sorang budak kecik ni. Langsung tak mau gambar nye di ambil. Siap boleh nangis kalau dia perasan orang ambil gambar dia. Leceh betul la. Pastu ada jugak yang suka sangat kamera. Pantang jumpa aku, “Kak Yong bawa kamera?”. Macam-macam la perangai bebudak nih. Tapi yang kiutnye, lepas ambil gambar diorang, melompat-lompat nak tengok. “Nak tengok-nak tengok!”. Kemudian aku akan dikerumun oleh si kecik-kecik untuk tengok gambar kat kamera tuh dan lepas tengok, masing-masing gelak😀. Kiutnye! Kalau yang over sikit tuh, nak bergambar lagi. Penat akak!

Entry ini sekadar nak memperkenalkan sepupuku yang baru lahir. Jarak usia kami 29 tahun. Kalau umur aku panjang sampai ke 80 tahun, dan Shadid juga jika dipanjang kan umur, beliau bakal berusia 51 tahun. Tuanye sepupu aku, kata Shadid

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s