Separuh jiwaku pergi…(pinjam ye En.Anang)

I

KANGAR: Penuntut universiti, Teh Affifah Shahirah Abd Hamid, hanya sempat bergelar isteri selama tiga jam selepas suami yang dinikahinya pagi semalam, meninggal dunia dalam kemalangan ngeri sejurus majlis akad nikah di rumahnya, di Taman Berlian, Alor Setar.

berita penuh..

..bergenang juga air mata bila tengok berita semalam. Kadang terlintas jugak, kalau ditakdirkan ajal awal, kalau boleh sebelum ada ikatan dengan siapa-siapa. Aku tak pasti macam mana kalau aku di pihak perempuan tu. Yang pasti kehilangan kekasih tak sesedih kehilang suami. Memang kehilangan keduanya sedih, tapi bak kata Fizah, masuk bilik air tengok berus gigi, teringat dia. Serba serbi kita dah berkongsi dengan dia..walaupun sekejap. Siapa tak sedih…

II

Aku tak suka perpisahan

Sebab aku rasa ditinggalkan

Aku rasa keseorangan

Tapi untuk mencapai sesuatu yang yang lebih baik, aku terima

Aku tak boleh pentingkan diri sendiri

Walaupun kita mahu orang yang kita sayang sentiasa ada depan mata, tapi mustahil kan..

Muhasabah Cinta – EdCoustic

Wahai… Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan… Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi….
Muhasabah cintaku…

Tuhan… Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu

4 thoughts on “Separuh jiwaku pergi…(pinjam ye En.Anang)

  1. ibu farish 12 December, 2009 / 6:04 am

    huhu….jgn buat aku nangis lagi…
    🙂

    • whooz 12 December, 2009 / 8:37 am

      dah2 tak de nangis dah..esok bergumbira di kota keriangan!
      dengan kakak je, nadia tak jadi

  2. nhalilah 13 December, 2009 / 12:33 am

    sedey kan.. dah ajal nak buat camne.. kat mana2 pun boleh jadik.. errmm.. senag jek cakap.. if kena pada diri sendiri baru tau betapa sukar nak terima..

  3. gerbera 14 December, 2009 / 12:08 pm

    wahai jiwa berhentilah berduka

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s