Minta tolong

Aku ada kawan yang aku rasa ada masalah. Tak pasti masalah besar atau kecil. Walaupun aku tak tengok depan mata, tapi kawan-kawan ofisnya banyak update kat aku pasal dia. Perangai dia makin pelik sejak bersalin. Aku tau sikit-sikit lah pasal personal problem dia tapi tak sangka lah sampai teruk macam ni. Ada orang kata dia mengalami kemurungan selepas bersalin. Aku ada google lah sikit-sikit pasal kemurungan ni, simptom-simptom yang aku baca, adala sikit-sikit kena dengan kawan aku ni. Ada juga terbaca bahawa kaunseling adalah cara paling berkesan untuk handle masalah ni. Jadi ada sesiapa pernah berdepan dengan kenalan yang ada masalah kemurungan ni? Apa yang korang buat untuk bantu diorang?

Minta tolong🙂

5 thoughts on “Minta tolong

  1. Dd 2 December, 2010 / 7:00 am

    post natal depression eh? dia kena pi jumpa Dr. Boleh jadik melarat. Meroyan kata orang kita kot.

  2. nhalilah 2 December, 2010 / 9:18 am

    1s kena consult doktor.. pastu familiy support kena strong especially suami, parent.. n kena selalu tegur atai ingatkan dia bila dia nampak berperangai ‘pelik’

    mmg betul… tu berkemungkinan post natal depression atau org kite kata meroyan..

  3. whooz 3 December, 2010 / 1:43 pm

    tq dd n ilah

    arini dapat jumpa dia dan dapat dengar dari mulut dia sendiri. tapi aku rasa lega sketlah sebab mak, husband dan kakak dia dah tahu keadaan dia. dia sendiri pun makin faham kenapa dia rasa dan berkelakuan pelik. next week dia cuti panjang, bos suruh cuti untuk berehat. harap2 dia oklah🙂

    sedih jugak tadi sebab tengok dia tak bermaya dan dah tak de gelak besar macam selalu.

    jaga diri my fren😉

  4. deidaa 3 December, 2010 / 2:59 pm

    Pelik camne?
    dia ckp sorg2 ke?

    xblh sedih2 kan lps bersalin?

    • whooz 3 December, 2010 / 3:40 pm

      ada simptom2 PND

Leave a Reply

