Bagi sampah, boleh lari

Cute kan medal ni? Colourful. Tapi sayang, aku tak dapat. Untuk Larian Jom Kitar Semula ni, hanya 500 medal (tak ikut category) disediakan. So each category tu sikit je lah. Tapi aku happy jugak sebab boleh habiskan 7km dlm masa 1 jam. Dengan lemak di perut yang semakin rancak menempel. Compared to last time aku lari route yang sama tapi dekat sikit (5km) juga hampir 1 jam. Berlepas on time, lebih kurang 7.30++. Good. Aku dah risau, kalau event yang melibatkan orang-orang besar ni, kena bersedialah untuk berlepas lewat. Macam event kat Dataran Merdeka dulu, jam 8.30 belum start sebab tunggu makcik sorang nih.

The only GGKian  yang dapat medal. Bravo babe!

FBI in the house!

Registration

Untuk masuk larian ni, tak perlu bayar apa-apa. Cuma bawa barang-barang untuk dikitar semula sebagai syarat pendaftaran. Simple!

P/s: Nak tanya, kenapa asal lepas lari je mesti aku sakit kepala. Berdenyut2. Selalunya sampai setengah hari jugaklah sakitnye. Kalau lepas jogging beriya (lari non stop) pun sama jugak sakitnya. Why eh?

4 thoughts on “Bagi sampah, boleh lari

  1. Gerbera 18 December, 2011 / 7:54 am

    Lawa medal. Sampah aku masih dalam kereta. Rezeki org kutip botol .

    Maybe 1) oksigen tak cukup masa berlari. Ada warm up tak before berlari? 2.)Cuaca panas,bdn dehydrated.
    3) cuba pastikan posture waktu berlari tu badan tegak.tengok depan.Jgn kerap tunduk. Sebab kite jrg berlari ,sebab tu sakit kepala bila berlari.

    Untuk penerangan yg lebih jitu sila jumpa dokter anda. Hehehe

    • kay 19 December, 2011 / 12:55 am

      kena minum air banyak2

  2. Along Mun-e 19 December, 2011 / 1:17 am

    Huzz, before lari stretching betul2 dlm masa 20 minit. Pastikan air kosong minum secukupnya sebelum berlari dan mula2 berlari pastikan lari2 anak dulu… after badan dah panas baru pecut dsb. Pandang kedepan.. jgn stress.. ini ikut pengalaman aku. Kalau x jalan juga…sila g klinik dptkan nasihat doc.

  3. whooz 19 December, 2011 / 2:01 pm

    thanks korang! setelah difikir2 balik, betul lah.
    1) x de stretching betul2, sambil lewa je
    2) memang kurang air sebab air dlm kete😀. Minum yang kat water station je sikit
    3) postur badan ni, ye jugak kot. kadang tgk bawah, kadang tengok depan

    baiklah! saya akan perbaiki pada masa hadapan🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s