Permintaan terakhir

Semalam, seorang sahabat update statusnya di FB mengenai ibunya yang baru meninggal dunia.

Petang tadi beliau update lagi statusnya dialog beliau dengan ibunya. Ibu meminta belikan handbag. Sahabat ni bagi alasan, tengoklah kalau sempat. Ibunya kata, tak pe lah kalau ada, beli lah satu. Permintaan terakhir ibunya yang tak sempat ditunaikan.

Tiba-tiba mata aku panas je. Rasa sedih giler. Sebab teringat aku pun kadang-kadang macam tu. Walaupun dah banyak permintaan ma abah yang aku dah tunaikan, tapi ade je yang aku tak buat. Aku ni nampak je lembut macam dengar kata. Tapi bila angin degil tu datang, aku tak buat pun apa yang ma abah suruh ataupun aku tangguhkan.

Jangan menyesal kalau tiba masa mereka tutup mata atau kita tutup mata dahulu

2 thoughts on “Permintaan terakhir

  1. gerbera 18 February, 2013 / 1:56 am

    Mak aku asyik sebut nak minum laici kang. Alhamdullilah berjaya la pusing2 cari kat Temerloh tu walaupun tak pure macam laicikang Johor.

    Nasib baik dia tak cakap teringin nak naik ferari. Pengsan gak nak cari sape ada ferrari.

    Takziah utk kawan ko. Moga roh maknya di tempatkan di tempat orang beriman.

    • whooz 18 February, 2013 / 2:55 pm

      ferrari tu pakej dengan menantu lah gitu😉

      tu la kan, kadang bende kecik2 je pun mak kita minta. saja nak bermanja🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s