Kucing dan Kereta

Petang tadi Mr.D buat hal tengah jalan😦. Sabar Mr.D baru 5 tahun. Saya sayang awak lagi tau.

Kejadian sebelum Mr.D buat hal

Ada seekor anak kucing sedang lepak dengan mamanye dekat dengan kereta aku. Bila aku buka pintu kereta, cepat-cepat anak kucing tu datang dekat aku. Sangat comel lah! Manja pulak tu. Guling-guling depan aku. Aku pun main-main la dengan dia kejap. Pastu aku pun start kereta, anak kucing tu terus lari masuk bawah kereta. Risau aku, aku alih dia ke tiang jauh sikit. Mamanye pun ikut sekali. Mama dia tengok je aku. Aku reverse kereta, tup-tup nampak lagi seekor anak kucing yang tadinye sedang lepak bawah kereta aku. Nasib baik aku tak gelek anak kucing tu. Kemudian aku stop la kejap tengok anak-anak kucing tu berlari-lari. Mama kucing tu tengok je aku. Sikit pun dia tak alih pandangan. Kiranya mata bertentang mata. Macam nak gaduh pun ada. Macam kalau buat dialog, “lu apa hal??????”. Pastu aku pun terus gerak dari situ.

Ntah-ntah mama kucing tu nak bagi warning kat aku Mr.D akan mati tengah jalan.

2 thoughts on “Kucing dan Kereta

  1. Kay 20 February, 2013 / 1:06 am

    oooh… patut la cite pasa coolant kering… kereta mati rupanya!

    • whooz 20 February, 2013 / 3:27 am

      water pump bocor. semput poket bulan nih. licin

Leave a Reply

