Mama

Dalam banyak-banyak perkataan yang keluar dari mulut Hanaan, 2 je yang aku faham. NAK dan NANAK. NANAK tu dia sebut sambil geleng kepala. Taknak lah maksudnya tu 😄. MAMA ABAH pun susah nak dengar dari mulut dia. Bila aku ajar sebut MAMA, main-main pulak dia buat. Dia ketap bibir pastu sebut MIME, MEME sambil senyum-senyum. SUSU pun aku tak pernah dengar dia sebut. Tapi dia faham bila aku sebut MAMA ,ABAH, SUSU, BILIK AIR, BUKA TV 😄
Ada  satu malam tu aku tengah basuh pinggan. Hanaan memang akan sibuk ‘memasak’ sekali kat dapur bila aku masuk dapur. Dia berdiri kat tepi oven. Mulut dia bising-bising sepatah pun aku tak faham. Aku toleh kat dia, tengok dia tengah main tombol oven sambil membebel. Macam nak bagitau sesuatu. Aku layan jelah dari jauh. Aku sambung basuh pinggan. Tiba-tiba Hanaan datang kat aku tepuk-tepuk punggung aku sambil cakap MA..MA…pastu dia lari ke oven balik main tombol 😂 .
Mama rasa sebak terharu oii 😄. Well done my girl!
Lepas ni tunggu bila dia nak sebut ABAH pulak 😍

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s